I have a dream: Go fly a kite…

23 juli 2025 - Lake Buena Vista, Florida, Verenigde Staten

Het is een beetje een mix-up van Rapunzel en Mary Poppins… Wij dachten wat zij kunnen, dat kunnen wij ook!

Nee, niet uit een toren afdalen aan je eigen haren of een staande lamp uit een tas toveren, maar we hebben het natuurlijk over ergens over dromen en proberen deze waar te maken. Hier in Florida zijn met het hele gezin, mooie dingen beleven en herinneringen voor het leven maken. Het YOLO-gevoel, groot dromen en deze uit laten komen.

Hoe mooi is het dan dat als je na zoveel planning en je dit ook echt aan het doen bent (onwerkelijk!), er ruimte is voor nóg iets bijzonders en dat je jezelf er ook schaamteloos mee beloond. We hadden van te voren een soort van besproken om de eerste paar dagen ruimte te houden voor spontaniteit en impulsieve acties met niet alledaagse dingen. Nou dit is er zo één… ahum…

Na dat geluier bij het zwembad van gisteren was het wel tijd voor wat actie!

Geheel passend bij de droom die we leven, zagen we op de eerste dag, op weg naar Disney Springs, een helikopter boven Disney World en de Universal parken vliegen en we dachten hoe gááf zou dat zijn als wij dat zouden doen 😱

Nou we kunnen het jullie vertellen…

Écht SUPER-GAAF!!!

In een helikopter zitten en vliegen is één, maar dan ook nog eens een deel van Florida zien én over/langs de diverse parken vliegen maakt het allemaal wel heel speciaal. Je stijgt op en daalt als Mary Poppins en alles wat er tussenin zit is gewoon een droom.

Filmpjes, foto’s; we hebben er veel en allemaal even bijzonder. We plaatsen er een aantal.

Heli 12

Heli4

Heli 13Heli 2Heli 6Heli 3Heli 7Heli 9Heli 8Heli 10Heli 5

Een aantal filmpjes zijn te zien via het video-menu.

Nu weer met beide benen op de grond, maar we dromen nog even verder mensen. Het échte werk in Disney en Universal moet nog beginnen, maar WOW dit was wel echt een hele supercalifragilisticexpialidocious-ervaring! 

Daarna zijn we nog even naar een soort Amerikaanse Bataviastad/Rosada geweest en heeft Michel wat te drinken gekocht.

Rum

Morgen gaan we “verhuizen” naar Disney World (een ander hotel), dus we gaan de koffers inpakken.

Welterusten iedereen!

Foto’s

11 Reacties

  1. Astrid:
    23 juli 2025
    Ja tof he!!!! De jongens hebben dat toen ook spontaan gedaan toen we het toevallig langs reden. Super ervaring!
  2. Suzanne:
    24 juli 2025
    Wauwww wat gaaf!! Wat een super ervaring. Die hebben jullie alvast in the pocket😊
  3. Inge:
    24 juli 2025
    Zoooooooo dan!!!! Wat gaaf zeg!
  4. Irene:
    24 juli 2025
    Geweldig zeg!!
  5. Manon:
    24 juli 2025
    Wauw wat supertof! Heel gaaf dat jullie dit allemaal doen! Enjoy!
  6. Marjol:
    24 juli 2025
    Supergaaf, dat staat nog op mijn bucketlist!
  7. 😘😘😘😘:
    24 juli 2025
    Wow. Spannend zeker in zo-n helicopter?. Super ervaring Niets voor mij. Op naar Disney. Geniet ervan
  8. Lillie:
    25 juli 2025
    Supergaaf! Die gaat bij ons ook op de wishlist, voor als de kinderen ouder zijn of er iemand mee is waarbij we die achter kunnen laten :D Ben als echte Hollander wel benieuwd wat dit kostte en hoe lang jullie daadwerkelijk gevlogen hebben, zo groot is het hele gebied in principe ook weer niet als je niet over de i4 hoeft. Veel plezier in Disney World!
  9. Familie Franken:
    25 juli 2025
    Je kan het, net als met alles, zo gek maken als je zelf wilt.

    Ze hebben een vanaf vlucht rond de €80 p.p. die je boven randje Disney brengt en terug. Wil je langer/meer, betaal je ook meer. Wij kozen er ook voor om met twee vluchten te gaan, want als je met zijn vieren in één heli zou gaan, zit er 1 in het midden met beperkt zicht (en dat wilde we niet) en we wilden ook langer.
  10. Lillie:
    25 juli 2025
    Dat valt me nog wel mee! Wel begrijpelijk dat je twee vluchten doet idd, in het midden moeten zitten is wel zonde.
  11. Familie Franken:
    25 juli 2025
    Ja en we wilden gewoon meer zien. Dus langer en iets duurder.