Animal Kingdom

28 juli 2025 - Lake Buena Vista, Florida, Verenigde Staten

De start van vandaag had wat weg van de Lion King deel 2, waarin het openings-nummer van the Circle of life afgebroken wordt en opnieuw begint, want één van de voordelen van een Disney-hotel is dat je early access hebt tot de parken, waardoor je één of twee gewilde attracties met minder wachttijd kan doen. Vanmorgen in alle vroegte waren we er daarom helemaal klaar voor! Iedereen behalve…

De buschauffeur!

Bus na bus na bus na bus na bus en daarna nog meer bussen die voor kwamen rijden, maar naar andere parken gingen; dat was het verhaal.

Waarschijnlijk had onze chauffeur gisteravond slakken gegeten of had ie zijn eigen bus gemist. Hij kwam zooooo laat, dat we de early access wel konden vergeten.

We maakten nog een grapje naar Amerikaanse gasten of ze ook op de night-bus stonden te wachten. Konden ze wel waarderen 😆

Genoeg geklaagd er zijn ergere dingen… Nu écht Animal Kingdom!

Laten we maar gelijk aftrappen met de entree die we al heel vaak gezien hebben op foto’s in een bepaalde context. Ook wij moesten natuurlijk een foute foto maken. 🫣

IMG_2093

Na binnenkomst stond de fotograaf ons op te wachten voor een foto bij de Tree of Life.

F265BA2A-7E5A-4CA6-970F-1DDFF857990D

Omdat we de early access gemist hadden sloegen we Flight of Passage even over, maar omdat we toch in Pandora waren deden we de Na’vi riverboat Journey.

IMG_2095

Waarschijnlijk waren we vastgelopen op een rots, want de boot wilde halverwege niet meer. Omdat we toch de Shaman wilde zien zijn we die boot maar wat gaan “rocken” en dat bleek de boel op gang te helpen. De vele boten achter ons konden daardoor ook verder. De attractie zelf is net zo mooi als in de film. En die Shaman is echt gaaf gemaakt (zie het filmpje onder het kopje video’s). Dat mag ook wel, want alleen dat poppetje heeft destijds 10 miljoen dollar gekost.

Hierna was het tijd voor een echt lekker Starbucks ontbijtje! Alles is 10x lekkerder dan in Nederland én service with a BIG smile!

IMG_2102

Kilimanjaro Safari

Onze tweede rit was de safari bus. In een rit van 20 minuten werden we langs allerlei dieren geleid. Wát is het wildpark groot zeg! Je kan er ook lopend omheen, maar dat is door de warmte iets teveel van het goede.

Festival of the Lion King

Een show in Amerika kan niet gek genoeg! Zo ook deze! Acrobaten op een trampoline, in ringen en aan bars, grond- en luchtballet, een fire-performer, dansers, parade-wagens met pratende en bewegende animatronics, steltenlopers, hele goede zangers en Timon, Pumbaa en Simba. Heel gaaf!

1e0ee6c4-68eb-482e-9217-eacbfb691103

Vogelshow

Een beetje als de Avifauna-show, maar dan met meer humor. 

Fotootje met Moana (Vaiana)

Anders dan in Parijs zijn de rijen naar de characters een stuk korter. Zo stond Moana met maar enkele mensen voor ons klaar om een praatje te maken over Europa en dat je dan wel heel veel boatsnacks mee moet nemen om de oversteek te kunnen maken.

C88F391B-0970-4898-A8A8-FAA0A84624AEC58260F5-BB33-4E16-9935-0B2C495CC7A9

Finding Nemo: The Big Blue en Beyond

Niet normaal! We dachten een kleine show te zien, maar we kregen een half uur durende musical op Broadway-niveau. Zooo goed!

Kali River Rapids

Dit is één van de attracties waar we heel heel heel heel heeeeeel graag in wilden, want Florida is in deze tijd hot-hotter-hotst. Alles waar je van af kan koelen is een feestje, alleen moet je dan wel een uur in deze hitte schaduwhoppend de rij trotseren.

Het leuke is dat Amerikanen altijd wel in zijn voor een praatje, ze vinden Europa interessant en andersom. Ook hier weer. Men wist te vertellen dat de hitte die we nu hebben zelfs voor hun extreem is. Dus het ligt niet aan ons.

De rit zelf is vergelijkbaar met de Pirahna alleen begint deze met een hele stijle klim. Eenmaal boven denk dat er dan een hele lange baan volgt, maar dat is niet zo. Wel wat kleine bochtjes waar je niet heel nat wordt en dán realiseer je je “what goes up, must come down!” Een steile helling naar beneden en een plens die over je heen komt. Niet bij iedereen helaas en dát is jammer, want iedereen verdient op zo’n dag als dit wat verkoeling.

Expedition Everest is de hele dag in storing geweest, dus die gaat naar een andere dag.

Dinosaur

Net voor een enorme regenbui stonden we in de rij voor Dinosaur. Gelukkig maar, want het is een binnenattractie. De buitenattracties gingen dicht, want er zat ook onweer in de lucht.

IMG_2104

Hoewel je dit park in een dag zou kunnen doen, houden we het hierbij.

We hebben als afsluiter nog een hapje gegeten in het character-dining-restaurant Tusker House. Afrikaanse gerechten en heel veel aandacht van Donald, Mickey, Katrien en Goofy. Onwijs leuk! (zie filmpje)

Amber en Tess gaan nog even een paar uurtjes naar Magic Kingdom. Michel en Vicky moeten hoognodig een paar wasjes draaien. Bij het hotel zijn meerdere wasmachines en drogers. Superfijn, want het gaat hard met de kleding. 

20250727_212757

Morgen gaan we naar Hollywood Studios!

Ook heeeel veeeel zin in! Star Wars, Toy Story, Fantasmic en meer, veel meer! 

Foto’s

10 Reacties

  1. Sandra:
    28 juli 2025
    wat onwijs leuk die verhalen ,ben ik er ook een beetje bij
  2. Familie Franken:
    28 juli 2025
    😀👍🏼
  3. Inge:
    28 juli 2025
    Nemen jullie genoeg rust????? Wattttt een reis!
  4. Familie Franken:
    28 juli 2025
    Michel: Gisteravond zijn Vick en ondergetekende na het eten bij het hotel gebleven. Wat wasjes doen en verder niet zo veel.
    In de parken nemen we ook ruim de tijd met lunch en diner. Dat moet ook wel, want we krijgen al tig dagen hittewaarschuwingen en geloof me, als je in Florida een hittewaarschuwing krijgt, dan is het écht heet 😅
    Zelfs de locals zijn dit niet gewend.

    Dus alles op het gemak en waar we maar denken dat de wachtrij te lang en te warm is, nemen we een lightning lane pass voor. Scheelt naast tijd ook uitputting door hitte 😁. Dan maar wat dollars extra uitgeven, ipv onderuit gaan.
  5. 😘😘😘😘:
    28 juli 2025
    Heeft Tess al een leuke baan gevonden. Haha
  6. Familie Franken:
    28 juli 2025
    Tess voelt zich wel helemaal thuis! 😁
  7. 😘😘😘😘:
    28 juli 2025
    Oke
  8. Ingrid:
    29 juli 2025
    Hee was moana er weer😁 aan de verhalen en de foto,s te zien zijn jullie erg aan het genieten🥳
  9. Familie Franken:
    29 juli 2025
    Moana hebbennwe gisteren gedaan. Dit was de "real-tine" Ariel
  10. Familie Franken:
    29 juli 2025
    Absoluut!