Dwars door de bayou 🎵

21 juli 2025 - Lake Tohopekaliga, Florida, Verenigde Staten

Vanmorgen zijn we naar Wild Willy, nabij Lake Tohopekaliga (3x de woordwaarde met scrabble) geweest waar we, omdat we te vroeg waren, meerdere potjes cornhole hebben gespeeld. Best een leuk spel! 

Cornhole 3

Wild Willy ligt in the middle of nowhere en dat betekent natuur! We hebben geprobeerd wat “wildlife” op de foto te zetten, maar met een digitale zoom van een smartphone heb je niet de beste foto’s. Wel een dode boom met daarin twee flinke Osprey’s gezien (een soort havik). Ook zitten er in het gras hele grote groene libellen.

Vogelboom 2Vogelboom 1Libelle

Maar dáár komen we eigenlijk niet voor!

Want voor wie zich afvraagt wie of wat Wild Willy is; het is één van de bedrijven die Airboattochten (propeller-boot) verzorgd op zoek naar alligators en de naam doet ons vermoeden dat ene Willy het bedrijf gestart is.

Wild willy 

Deze “swamp-puppies” laten zich natuurlijk niet zomaar zien maar met de expertise van de kapitein en zijn compagnon hebben we er wel wat van heel dichtbij gezien. Verder was het onwijs gaaf om op zo’n boot door de moerassen te “vliegen”.

AirboatIn de airbootGator 2Boze mama gator2 jaar oude GatorMama gator 3

Zie ook onder het kopje Video’s, een stukje van de opname van de tocht.

Vanmiddag gaan we richting Cape Canaveral voor een raketlancering 🚀 

Foto’s

6 Reacties

  1. 😘😘😘😘:
    21 juli 2025
    Gaaf
  2. Familie Franken:
    21 juli 2025
    Michel: Ja dit was er één die op mijn todo-list stond! Heel gaaf om dwars door het riet en plompbladeren te gaan en met een aardige gang van zo’n 60 tot 80km per uur over een grote meer te sjezen. En bijzonder om in het wild zo dicht bij de alligators te komen. Heel gaaf uitstapje! 😀
  3. Inge:
    21 juli 2025
    Vettttttt!
  4. Familie Franken:
    21 juli 2025
    Yep! 😆
  5. Astrid:
    21 juli 2025
    Gaaf het die tocht!!!

    Hopelijk lukt het om de raketlancering te zien.
  6. Familie Franken:
    21 juli 2025
    Vicky: een vriend van MIchel is afgelopen mei geweest en heeft een mooie plek doorgegeven waar we het zouden moeten kunnen zien. Ben heel benieuwd.