De eerste echte dag en nu al besmet…
20 juli 2025 - Lake Buena Vista, Florida, Verenigde Staten
Whoop whoop! We zijn nu écht begonnen!
Gisteravond kwamen we laat aan, waardoor we gelijk op een goed nachtelijk slaapschema zaten. Vanmorgen was iedereen dan ook fris en fruitig en hoewel we ons hadden voorgenomen om een dagje rustig aan te doen, nam de spontaniteit weer eens de overhand 😆
Na het ontbijt wilden we dus iets gaan doen.
Omdat het zo’n 35 graden is met een gevoelstemperatuur die zo’n 10 graden hoger ligt, moesten we vocht in slaan! Tja en als je dat dan tóch moet doen in Amerika, dan is de Walmart daar dé winkel voor. Toen we binnenstapten wisten we alleen even niet waar we moesten beginnen. Je kan het vergelijken met een Makro maar dan “on steroids”. Van een hengelsport afdeling, naar actiefiguren van Hulk Hogan, tot uitdeeldozen met donuts of stellingen vol met kleding. Het is veel, meer, meest. In America is alles groter!
Hebben we ons dan ook in kunnen houden en hebben we alleen drinken gehaald? Tuurlijk niet!
Vermoedelijk had het Amerikaanse winkelvirus zich tijdens de Walmart vastgebeten in ons gezin, want toen we de Wallmart verlieten kregen we spontaan zin om naar Disney Springs te gaan. Om daar te komen moet je onder de bekende DisneyWorld ingang rijden. Dat maakte iedereen meteen extra enthousiast. En de woorden “beste vakantie ooit” waren vanaf de achterstoelen te horen.
Bij het naderen van Disney Springs zagen we de enorme “tent” van Cirque du Soleil opdoemen. Daar gaan we op een andere dag naartoe, maar het prikkelde natuurlijk wel de nieuwsgierigheid.
Eenmaal aangekomen In Disney Springs konden we alvast wat Disney-geluk opsnuiven. Winkels, winkels en nog meer winkels, restaurants, barretjes, kraampjes, een bioscoop, bowling en heel veel entertainment.
De warmte was wel heftig, maar overal is er airco. We hebben lekker gelunched, wat dingen gekocht en Amber heeft over chocola kunnen praten in de chocoladewinkel met het personeel. De dark-chocolate-chipotle-and-pepper-bonbon was bijzonder en erg lekker.
Inmiddels zijn we terug op de hotelkamer. Even bijkomen! Straks een hapje eten en dan zien we wel wat de avond brengt. Er is wat onstuimig weer op komst.
Morgenochtend staan er weer leuke dingen op het programma, maar daarover morgen ongetwijfeld meer!







Maar 'avonds echt leuk daar!
Dole Whip 🍦 staat uiteraard op ons lijstje. Sterker nog we willen dan de platter haha, dan heb je drie smaken! Én we gaan sowieso in de avond naar Cirque du Soleil en gaan dan vooraf een hapje eten bij de House of Blues. Bij Rainforest Café zagen we al een vuurspuwende vulkaan die de nieuwsgierigheid wekte, dus dat willen we natuurlijk ook in de avond zien 😄
Hebben jullie ook de magic bands? Vond ik het heel fijn, zeker als je 2 weken gaat.
En ik hou van Walmart.