Magic Kingdom (part 2), een dag met karakter(s)

26 juli 2025 - Lake Buena Vista, Florida, Verenigde Staten

Vanmorgen konden we moeilijk op gang komen, want de 1e dag kickte er even in.

Gisteravond wilden we persé de vuurwerkshow én laatste parade zien. Gevolg daarvan was dat we erg laat op de kamer waren, toen nog de koffers moesten krijgen en deze een soort van uit moesten pakken, douchen, etc. Het was inmiddels 2 uur in de nacht.

Deze 2e dag vroeg daarom om karakter! Een beetje doorzettingsvermogen tonen. Gelukkig helpt Tess hier bij. Die is mentaal en fysiek het sterkste van ons! Die stuitert wel door en jut de boel op!

Om ons extra te ondersteunen waren er ook genoeg characters om te ontmoeten. We staan o.a. op de foto met Mickey, Tiana, Rapunzel, Sneeuwwitje, the great Goofini, the Astounding Donaldo, Assepoester en diens stiefzusters. Deze laatste waren GE-WEL-DIG! Ook nog andere fotografen gevraagd om voor wat beeldmateriaal te zorgen. Lekker de gekoelde ruimtes in! Heerlijk!

IMG_1960IMG_1948

Wat ook op onze to-do-list stond was “Dole Whip”. Van origine hét ananas ijsje uit Florida, maar ze hebben inmiddels ook varianten. De echte gaan we ook zeker doen, maar lemon is ook aan te bevelen! Écht heel lekker in combinatie met vers fruit. 
 

71f8c67b-d95e-492f-a47b-5d2ccd50ec12

Uiteraard ook weer genoeg attracties om te doen, alleen kwamen we niet verder dan de Mad-Hatters-Tea-Cups (die we zoooo hard draaiden dat het leek alsof er iets in de thee had gezeten😵‍💫🌪️), the Hall of the Presidents (best indrukwekkend!), Under the Sea, Tomorrowland Speedway en de Railway. Niet omdat het niet had gekund, maar ook hier moet je af en toe wat afremmen. Dit was door het weinige slapen en de warmte het verstandigst om te doen.

30309c4c-ac9b-40ee-8dd9-22b88ec7a34d

Naast warmte hebben we deze vakantie trouwens al flinke buien gehad, maar altijd als we binnen waren. Dit keer kregen we wél een verkoelende douche. Na een paar uur van puffen en zweten hadden we de keuze gemaakt om geen poncho te dragen en ons nat te laten regenen. Droogt toch snel op.

De overdag parade viel helaas in het water en werd afgelast, in plaats daarvan werden er toch wat characters naar het (weer)front gestuurd. 

Qua eten mogen we zeker niet klagen. Het plannen en reserveren werpt zijn vruchten af. We mochten vandaag op audiëntie komen in Beast-Castle bij het Be-Our-Guest-diner. Lekker eten uit de Franse keuken, goede bediening, het beest nog even gezien én hij woont best mooi!

IMG_1954IMG_1955

891faead-d725-4361-a3c0-16ece5323693

IMG_1957IMG_1956

En de grey-stuff… it’s delicious!

IMG_1951

Het vuurwerk slaan we vandaag over. Morgen gaan we vroeg naar EPCOT.

Figment, Frozen, Guardians of the Galaxy en Remy here we come! 

Foto’s

2 Reacties

  1. Inge:
    26 juli 2025
    Wat een dag zeg! Vet!
  2. Astrid:
    26 juli 2025
    Jullie genieten volop!